Hvad skal jeg gøre, hvis min vare er skadet, defekt eller mangelfuld?

Hvis du købt en vare, og den viser sig at have en defekt eller skade, skal du oprette en reklamation ved at kontakt Dansk Teknik & Lækagesikring, enten via telefon eller e-mail.

Ved kontakt til Dansk Teknik & Lækagesikring, skal du henvende dig med det specifikke ordre nummer. Det gør du via vores hjemmeside. Klik på “Min konto” og vælg “Ordre”. Herefter skal du vælge hvilken vare der er tale om (såfremt du har købt mere end én vare på ordren) samt finde frem til serienummer. Ved e-mail forklar os bedst muligt i din fejlbeskrivelse hvad varen fejler – fremsend evt. billede materiale. Efter at have sendt reklamationen vil en medarbejder kontakte dig i løbet af få dage for at behandle din reklamation.

Vi vil gerne løse din reklamation så hurtigt som muligt, og derfor beder vi dig om at oplyse to ting, når du laver en reklamation:

Fejlbeskrivelse: Vi gør opmærksom på, at fejlbeskrivelser som “Defekt”, “Skadet” og “I stykker” ikke er beskrivende nok, og vi beder dig derfor uddybe fejlen så meget som muligt. Beskriv for eksempel hvad der sker, når du forsøger at tænde/bruge varen, samt om fejlen er periodisk eller konstant.

Serienummer: Serienummeret er et unikt nummer, som står på din vare, ofte på et typeskilt der er placeret bagpå eller under varen. Ved at oplyse det korrekte serienummer kan du mindske ventetiden på at vi behandler din reklamation. Hvis du er i tvivl om hvordan serienummeret ser ud, kan du med fordel søge på Google efter mærket + “serial number”.

Se mere: